mandag 16. mars 2009

Stemor til ei god venninne


Jeg har brodert dette bildet til venninna mi på bursdagen. Stemorsblomst er sikkert verdens vanligste uteplante på sommeren, men det triste er jo at de forsvinner sånn litt utpå sommeren eller tidlig høst (Eller enda litt tidligere hos oss, siden vår koselige, rolige nabo en varm junidag fant ut at han skulle spyle verandaen med høytrykkspyler og vannet like gjerne våre tørste stemorsblomster i samme slengen, koselig av ham siden de stakkars stemorene våre tørstet mye). På grunn av stemorsblomsters korte levetid, og min venninnes forkjærlighet for blomster, fant jeg ut at jeg skulle brodere (forevige) et par eksemplarer så hun alltid har noen glade blomster å se på, og et hint om våren som kommer. 

Det var et koselig motiv å brodere, men det var mye mer arbeid enn jeg trodde på forhånd. Sånn er det alltid med broderier. Mest moro når det endelig er ferdig :-p Så man kan jo spørre seg hvorfor jeg gidder.

Ja, det kan man spørre seg...

2 kommentarer:

Mari sa...

så utrolig søt. Du er så flink! Fatter ikke åssen du har tålmodighet til det der;)

Eli sa...

Takk:) har egentlig ikke det. det er kanskje litt juks, men det er en stund siden jeg lagde det bildet der ;)