fredag 9. juli 2010

Våre egne fire vegger

Midt oppi alt styr og ståhei må vi bare innrømme hvor heldige vi er. Vi er nå eiere av vårt eget hus med fin utsikt, god planløsning og hage med potensiale. ;) Det er ikke mange ca. 28-åringer som er så heldige å ha eget hus. Drømmen om våre egne fire vegger og pipe har vært der siden vi planla å bli kjærester, og nå står vi her med både villa, vovvov og Volvo (les Toyota), riktignok med lån et stykke over takskjegget. ;)


Vi blir stadig klar over småting med vår nye situasjon som er bittelitt fantastisk. Og det tenker jeg er så herlig at jeg ikke må glemme det. Når jeg skal huske ting, så må jeg ha det skriftlig. Derav blokker, bøker, lapper og lister strødd rundt i huset på alle utenkelige plasser. Fint at vi har litt flere kvadrat nå, så det er plass til dem. (Ja, OCD har slått meg)... Vel, her er en liste:

- bilen står jammen klar rett utafor døra istedenfor bort en svalgang, ned en heis og bort en nokså lang fellesgarasje
- det samme gjelder posten og søpla gitt. Jeg kan åpne kjøkkenvinduet og nå bort til søppelkassa (ikke lat nei, - effektiv)
- på varme sommerdager (pes...) har vi en sval kjeller å gjemme oss i
- endelig kan vi henge opp de bildene vi ikke hadde plass til i Lunden
- laminat er kanskje ikke alltid så fint, men det er utrolig praktisk når vi har hund
- utsikten...
- det store soverommet hvor vinduene kan åpnes helt opp (i Lunden krasja vinduet i boden utenfor, og jeg var helt ærlig redd for innbruddstyver)
- boligfeltet her som er så ideelt for å gå tur med Mia
- verandaen som vi egentlig ikke tenkte over da vi kjøpte, den blir nok utrolig fin å grille på
- Richard har sitt eget rom med egen leke-/kosekrok
- soverommet ligger ikke vegg i vegg med kjøkkenet, altså slipper vi matlukt på soverommet.
- reiseveien til mamma og pappa er forkortet med ca 45 minutter (kjempepraktisk :)
- under verandaen er det en sval krok hvor Richard kan hvile formiddagsduppen sin ute i friluft
- kjøkkenet er ikke det første rommet man går inn i, så gjester trenger ikke bli presentert for oppvasken vår med en gang de kommer inn
- vi har vaskerom (juhu!)
- peis! sikkert bra når det er 30 minus ute!
- skyvedørsgarderobe :)

1 kommentar:

Andreas sa...

Helt sant vennen min! Koselig å bo her med deg og Richard!