lørdag 30. mai 2009

Nå blir det scrapping

I Kongsberg befinner det seg en liten herlig butikk som heter Martines Landhandleri. Der, i den lille sjarmerende butikken i den middels store innlandsbyen, har de mer scrapbookingutstyr enn noen butikk i Norges største by, hvor jeg bor. Forviller jeg meg inn der, tar det urimelig lang tid før jeg kommer ut igjen. Det er som en liten bortgjemt skattkiste som ikke så mange vet om. Liker jeg hvertfall å tenke. Uansett har jeg nå sørget for overskudd i kassa i et par ukers tid. De har nemlig hylle på hylle med spennende saker og ting for den som elsker å klippe, lime, stæsje og montere. Den som ikke kan ta et bilde med kameraet uten å fantasere om hvordan det kan spjåkes ut med glitter og stas.

Da jeg var ferdig med å sikre meg en bunke kunstverk av noen mønsterark fra den første hylla, oppdaget jeg neste hylle som var enda større. Og da jeg snudde meg andre veien, gikk jeg rett på en tredje hylle med ark. Og ikke nok med det - hver hylle hadde minst tre reoler, hvorav hver av dem hadde sikkert 25 rader med massevis av forskjellige ark i hver. Det blir så mange ark at jeg ikke kan telle, og i alle fall ikke betale. Den spinkle hylla med mønsterark på Panduro, hvis du har sett den, blir bare en vits i forhold. Nei, her snakker vi paradis for scrappeinteresserte. I tillegg kjøpte jeg brads, minimønsterark og annen pynt. Kjempegreier. Nå har jeg endelig fått sendt 130 bilder inn til kopiering også, så når de bare kommer i posten, blir det scrapping. På en gråværsdag vel å merke. :-)

Ingen kommentarer: